Voordat u met uw schoonmaakbedrijf begint, moet u de concurrentie bekijken. Hoeveel reinigingsmiddelen zijn er in uw regio al in gebruik? Hoeveel commerciële en residentiële eigendommen? Bepaal van tevoren op welke markt u zich wilt richten. Hoewel schoonmaakbedrijven vaak een combinatie van residentiële en commerciële klanten hebben, kan specialisatie u een voorsprong geven op de concurrentie. Sommige industrieën vereisen dat schoonmakers specifieke oplossingen of apparatuur gebruiken die training vereisen.
Dit brengt vooraf kosten met zich mee voor het starten van uw bedrijf, maar stelt u in staat om een hogere prijs in rekening te brengen voor uw diensten. Basisschoonmaak omvat ook het schoonmaken en desinfecteren van badkamers en de keuken, het opmaken van bedden en het afvegen van de buitenkant van apparaten en ramen. Als je een schoonmaakbedrijf wilt starten dat een voorsprong heeft op de concurrentie, loont het om met een Unique Selling Proposition of USP te komen. Als je merkt dat je belangrijke schoonmaaktaken overslaat die van invloed zijn op de andere gebieden van je leven, zoals je werk of omdat je kinderen geen schone kom voor hun ontbijtgranen kunnen vinden, dan is het tijd om de profs in te schakelen.
Deze extra taken omvatten het diep schrobben en ontsmetten van tegels en voegen, het schoonmaken van binnen en achter apparaten, het schrobben van plinten en muren, het grondig reinigen van tapijten en meubels, en het afvegen van alle armaturen. Maar het is belangrijk om uzelf te leren hoe u professioneel moet schoonmaken voordat u begint met het schoonmaken van huizen, en te leren hoe u kruisbesmetting van de ene locatie naar de andere kunt voorkomen. Veel ondernemers overwegen om een schoonmaakbedrijf te starten omdat schoonmaken ongelooflijk lucratief kan zijn. Stel uw eigen basislijn vast voor hoe snel u een gebied kunt schoonmaken op basis van de plattegrond, en pas vervolgens aan voor variabelen zoals kinderen, huisdieren, delicate en dure ornamenten die extra tijd en zorg nodig hebben, en aanvullende taken die u zou kunnen aanbieden, zoals ventilatieopeningen of glazenreiniging.
Klanten die er gerust op willen zijn dat ze naar een schoon huis verhuizen, vragen meestal ook om een grondige reiniging. Als uw huis drie maanden of langer niet professioneel is schoongemaakt, is zware reiniging de beste optie voor u. Denk na over de soorten materialen en reinigingsproducten die u nodig hebt voor het schoonmaken van huizen en bedrijven van klanten. Alle kosten die uw bedrijf maakt die geen direct gevolg zijn van het schoonmaken van een woning, moeten ook worden gedekt door het tarief dat u in rekening brengt voor het werk dat u doet.
Hoewel het starten van een schoonmaakbedrijf voor woningen een relatief goedkope onderneming is, moet u vóór uw eerste baan items van deze lijst met reinigingsapparatuur kopen.