Bedrijven moeten hun kantoren in een goede of slechte economie schoonmaken als ze een professionele en schone omgeving willen behouden. Commerciële schoonmaak biedt een stabiele markt met een constante vraag. Hoewel je het er misschien niet mee eens bent, vinden de meeste mensen het schoonmaken van hun huis stressvol en zelfs pijnlijk. Door een schoonmaakbedrijf te starten, boort u een enorme markt aan met veel klanten.
Er zal altijd vraag zijn naar schoonmaakdiensten, waardoor u in bedrijf blijft en het huis van elke klant brandschoon blijft. Hieronder vindt u een complete gids over hoe u vanaf het begin een schoonmaakbedrijf kunt starten. Voordat u met uw schoonmaakbedrijf begint, moet u de concurrentie bekijken. Hoeveel reinigingsmiddelen zijn er in uw regio al in gebruik? Hoeveel commerciële en residentiële eigendommen? Bepaal van tevoren op welke markt u zich wilt richten.
Hoewel schoonmaakbedrijven vaak een combinatie van residentiële en commerciële klanten hebben, kan specialisatie u een voorsprong geven op de concurrentie. Sommige industrieën vereisen dat schoonmakers specifieke oplossingen of apparatuur gebruiken die training vereisen. Dit brengt vooraf kosten met zich mee voor het starten van uw bedrijf, maar stelt u in staat om een hogere prijs in rekening te brengen voor uw diensten. Transport en schoonmaakbenodigdheden zijn de belangrijkste kosten voor basisschoonmaakdiensten, maar apparatuur en andere verhuur zullen ook oplopen.
Schoonmaakdiensten zijn meestal een klantenservicebedrijf, dus oefen uw soft skills voordat u een commercieel of residentieel schoonmaakbedrijf start. Om een contract voor diensten juridisch bindend te maken, moeten (a) u en uw klant het eens zijn over waar het contract voor is (er moet een ontmoeting zijn) en (b) er moet een uitwisseling van waarde zijn (ook bekend als tegenprestatie in het geval van een schoonmaakbedrijf, meestal de uitwisseling van schoonmaakdiensten) voor geld). Stel uw eigen basislijn vast voor hoe snel u een gebied kunt schoonmaken op basis van de plattegrond, en pas vervolgens aan voor variabelen zoals kinderen, huisdieren, delicate en dure ornamenten die extra tijd en zorg nodig hebben, en aanvullende taken die u zou kunnen aanbieden, zoals ventilatieopeningen of glazenreiniging. Alle kosten die uw bedrijf maakt die geen direct gevolg zijn van het schoonmaken van een woning, moeten ook worden gedekt door het tarief dat u in rekening brengt voor het werk dat u doet.
Voordat u een schoonmaakbedrijf start, moet u de omgeving onderzoeken om uw doelmarkt en concurrenten te definiëren voor de schoonmaakdiensten die u aanbiedt. Bepaal ongeacht de bedrijfsstructuur of uw schoonmaakbedrijf een bedrijfsvergunning, vergunning of specifieke belastingformulieren nodig heeft om legaal te opereren. In plaats van uw waardevolle bezittingen in gevaar te brengen, kiest u een commercieel schoonmaakbedrijf dat uw bezittingen respecteert en op wie u kunt vertrouwen om buiten kantooruren de werkruimte te betreden. Om meer te weten te komen over bedrijfsstrategieën voor het schoonmaken van huizen en commerciële schoonmaakdiensten, moet u de diensten die elk biedt onderzoeken.
Het schoonmaken van huizen die eigendom zijn van grote bedrijven zoals Amazon of Google voor hun personeel combineert het gemak van het schoonmaken van woningen met de bankroll van zakelijke klanten. Onderzoek van concurrenten is een fundamenteel onderdeel van het plannen van elk bedrijf, dus als u zich afvraagt hoe u een schoonmaakbedrijf kunt starten, is het de moeite waard om de tijd te nemen om schoonmaakbedrijven in uw regio te onderzoeken. De IRS heeft zeer specifieke regels over wie als onafhankelijke aannemer kan worden geclassificeerd, en personen die schoonmaakbanen krijgen via uw schoonmaakbedrijf kunnen op zijn minst in een grijs gebied terechtkomen. Wanneer u de diensten van een commerciële schoonmaakdienst inschakelt, moet u weten welke professionele reinigingsprocessen worden gebruikt.